8 Mart 2013 Cuma

Nadas

Bir kaç gündür nadastaydım. Canım yazmak istemedi.Bazen kısa aralar iyidir.Günler gezerek ve keşfederek geçiyor.Cihat,Zeynep ve gitmediğimiz sokaklara dalıyor biraz kayboluyor ama çoğunlukla da öğreniyoruz:)
Yurttan ayrıldım.Zeynep ile beraber guest house'ye taşındık.Burada 4 tane oda var.Odalar iki kişilik.Banyo,tuvalet ve mutfak ortak.Güzel şirin bir ev.Rahat ve huzurlu.Can sıkıcı şeylerden sonra burası bize ilaç gibi geldi.Diyebileceğim şu ki Erasmus programına gelenlerin hepsi farklı kültürleri tanımak yurt dışında okumak nasıl olurdu bunu deneyimlemek için gelmemiş.Ama biz bunun için buradayız.Ve amacımıza sadık kalacağız ;)

O kadar çok yürüdük ki ayağımın altında baloncuklar çıkmıştı.Sonra biri patladı egzama oldu.Birkaç gün bekledim baktım geçmiyor.O bornozlu doktora da gitmek istemiyorum :) Eczaneye gittim.Önce tüm müşterilerin gitmesini bekledim.Herkes gidince görevli kadın bana döndü.Bendeki ingilizce malum nasıl anlatacağım derken aklıma bir fikir geldi.Kadından özür dileyip ayakkabımı ve çorabımı çıkardım:) Kadın şaşırdı ama ne yapayım.Zaten anlatamazdım.Bir sürü kelime ile anlatabileceğin bir şeyi tek bir görüntü ile anlatabilirsin:)Görevli kadınlar bayağı bir güldü.Ben de güldüm :D Kadın egzama olduğunu söyledi.Egzama için krem satın aldım.Eczaneden çıktığımda ayağım için bir kremim ve komik bir anım olmuştu:)

Otobüs,tramvay ve tren için indirim(abi ben öğrenciyim :P) bileti aldık.Artık uzun uzun yürümüyoruz:D Canımız sıkılınca herhangi bir tramvaya atlıyor ve geziyoruz:) Dün eve gidelim derken yanlış tramvaya binmişiz.Bayağı bir dolaştık.Tramvay bizi beşik gibi salladı.Yolda bir ben esniyorum bir Zeynep:) Allah'tn uyumadık.Buradaki sanayiyi,şeker fabrikasını falan gördük. Uykumuz gelse de eğlenceliydi.

Bugün Cihat,Zeynep ben elimizde harita yollara düştük:) Gitmediğimiz bir müze vardı onu arıyorduk.Müzeyi bulamadık ama hayvanat bahçesini bulduk:) Hayvanat bahçesi mayıs ayında açılacakmış.Kenarında biraz baktık içeride midilli ve iki tane domuz vardı.Yolda karşılaştığımız kişilere müzeyi sorduk ama işe yaramadı.Kadının biri müzenin çok büyük bir bina olduğunu falan söyledi ama biz o very big binayı göremedik.

Bugün hava çok güzeldi.Akşam marketten cips ve çekirdek aldık.Bir parkta oturup cips yedik,çekirdek çıtlattık:)

Euro giderek düşüyor yaa ey euro ne olur yüksel !!!!

Çarşamba günü danışman hocamız Simona ile toplantı vardı.Kendisi bizim iki dersimize geliyor.Proje ödevi verdi.İstediğimiz zaman teslim edebileceğimizi söyledi.Allah razı olsun dedik:) Çok tatlı bir kadın Simona.Ona getirdiğim lokumu çok beğenmiş.Hatta attığı toplu mailde de teşekkür için not düşmüş.Toplantıdan sonra bizi kendi dersine götürdü. Açıkçası derse girmeyi beklemiyordum beni şaşırttı.Ders dramaydı.Sınıfın hepsi kızdı.Tipik bir okul öncesi sınıfı olmuş:)Ders çok eğlenceliydi. Simona enerji dolu bir kadın ve çok tatlı.Uzun süredir bir dersten böyle keyif almamıştım:)

Burada 8 Mart günü okullar tatilmiş.Şaşırdım:)Sokaklarda bir sürü çiçek satan kişi var.Sokaktaki çoğu kişinin elinde bir çiçek var.Burada bir gelenek sanırım.Kadınlar gününde kişiler sevdikleri kadınlara çiçek alıyor.Bir gün de olsa sevdiklerine çiçek götürüyorlar.Güzel bir uygulama :))

1 yorum:

  1. mükemmel bir blog olmuş ve aşırı bilgilenmeme yardımcı oldunuz öncelikle teşekkürler bende önümüzdeki bahar dönemi Oradea Üniversitesine gideceğim erasmus için ve yurtta kalmayı düşünüyordum ne gibi zorluklarla karşılaştınız evde kalmam daha mı iyi olur? ayrıca bende dersleri ingilizce seçeceğim ama romence olması beni üzdü ve sayısal bir bölüm okuyorum nasıl olacak açıkçası merak ediyorum ve başka bir blogta okuduğuma göre erasmus koordinatörü başka bir ülkeye giderseniz öğrenme anlaşmanızı imzalamam gibi bir şey söylemiş sizde de buna benzer bir şey oldu mu cevap verirseniz çok mutlu olurum :))

    YanıtlaSil