11 Mart 2013 Pazartesi

The Unforgiven 2

Günler nasıl mı geçiyor ?
-Standart !
uyanıyoruzkahvaltıyapıyoruzgeziyoruzyürüyoruzyürüyoruzyürüyoruzmuhabbetediyoruzveinternetegiriyoruz.
Türkiye'de salak bir laf vardır hani ''Eğitim yatıyor !''
Eğitim fakültesinde okuyan bir öğrenci olarak çok çok rahatlıkla söyleyebilirim ki ''Eğitim yatıyor.''diyenlerin hepsi kara cahildir.O değil de Erasmus öğrencileri harbi yatıyormuş.Dersleri İngilizce seçtik ama hepsi Romence çıktı.Hocaların çoğu dersi ingilizceyi iyi bilmiyor-ama çok iyi bilenler de yok değil.Derslerin sadece birkaç tanesi zorunlu.Geri kalanlarda devamsızlık sorunu yok.Şimdilik hocaların peşinde koşturuyoruz kendimizi tanıtıp proje ödevi istiyoruz..

Kaç gündür yazamadım ya harbiden artık yazacak bir şey bulamıyorum.Aslında kafamda yazılacak bir sürü şey var ama işte olmayınca olmuyor:)

Geçen gün Cihat hastalanır gibi oldu.Şifalı çorba günleri yaptık.İlk gün menüde Tarhana çorbası vardı.İkinci günse ''Tavuk çorbası'' yapmaya çalıştık.Ancak tüp bittiği için çorbamız yarım kaldı.Bir parça tavuk haşladık ve tüp bitti:)Bizde tavuğun etlerini didip tavuk suyunun içine attık.Üzerine limon ve tuz döküp afiyetle yedik:)Çorbamızın yeni adı da ''Tüp bitti çorbası'' oldu:)


Bugün yine tramvaya bindik ve kafamızın estiği yere kadar gittik.Sonra bir yerde indik ve keşfe başladık.Gezerken çok güzel binalar gördüm ve her zamanki gibi fotoğraflarını çektim:)Bir ara buraya da yükleyeceğim.Bir kilise bulduk ve içini gezmek istedik.Meğer içeride ayin varmış.Sanırım cenaze içindi birkaç tane ağlayan insan vardı.Ayinlere alışkın olmadığım için ilgimi çok çekti ve biraz izledim.Sonra kiliseden ayrıldık.Yolda muhabbet ederken Cihat ve Zeynep kilisede bir ara yanık kokusu geldiğini söyledi.Herhalde rahmetliyi yakıyorlardı dediler.Ben de espriyi patlattım ''Rahmetli de mis gibi koktu !'' (
bknz:Şimdikomikolmadıamaozamançokkomikti. )

Şu ölüleri yakma işini hakikaten anlamıyorum.Çok garip bir gelenek.Gerçi artık cesetler toprakta zor bozuluyormuş.Katkı maddeleri sağolsun ! Yakında geleneği de aşıp mecburiyetten cesetleri yakmaya başlayacaklar.Allah sonumuzu hayretsin !

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder