28 Şubat 2013 Perşembe

Bugün benim doğum günüm.

Bugün benim doğum günüm.Saatin 00.00'ı geçmesiyle kutlama mesajları(Kalıp cümleler) gelmeye başladı.Doğum günlerimde hep bir garip oluyorum.Mesela doğum günüm için parti yapmayı sevmiyorum.Bir sürü insanı bir araya toparlayıp ''Bugün ben doğdum hadi eğlenin !'' demek çok saçma geliyor.O gün sırf ben doğduğum için insanların mutlu olup eğlenmelerini istemek çok saçma.1 Mart'ta sadece ben doğmadım.O tarihte doğan bir çok kişi oldu...Biz o kadar da ölen kişi..Artık 21 yaşındayım.Hiçbir değişiklik yok :) Sessizce akıp giden her şey gibi...Her sene doğum günümde yaptığım bir şey de aynada suratımı incelemek...Bakıyorum bir değişiklik arıyorum bir iz belki...Değişimler hayat içinde sürekli ve sessizce ilerlediği için çoğu zaman farkına varamıyorum.Yaşadıklarım iz bırakmış mı bende bakıyorum.Gözlerime,alnıma...Düşüncelerimin,sevinçlerimin,kederlerimin yaptığı minik darbeler yüzümde zamanla yer edinmiş.Yüzümü çeşitli sertlikte darbelerle şekillendiriyor..adeta yeniden doğmamı sağlıyorlar.

Neyse sonuçta bugün doğum günüm ve ben cidden felsefeyi severim:) Bu gece epey hüzünlü ve bir çok yazılı geçecek bu belli...

Sabah okula gittik.Öğrenciler için toplu taşımalarda indirim sağlayan kartlardan almaya çalışıyoruz.Başvuru yapmıştık.Bugün okula uğrayıp onları aldık.Ama yarın tekrar gideceğiz. Dekanı'ın imzalamasu gerekiyormuş.Dün gece Cihat eve çıktı.Bugün onun evine gittik.Evimi temizledik ve ona bir düzen kurduk.Sonra makarna pişirip beraber yedik.Sonra da dışarı çıkıp her zamanki gibi yürümeye başladık.Bol bol yürüdük:)Ayağımdaki şiş şimdi daha iyi. Biraz daha dikkat edersem daha da iyi olacak.Bu yüzden hala dikkat ediyorum.Hatta bazen Zeynep ve Cihat'a kızıyorum.Ayağım daha yeni iyileşiyor basıp gitmesinler öyle ! :)

Biz yeşil pasaportlu olduğumuz için ve Romanya yeşil pasaportlulara vize istemediği için vize almamıştık.Polise gittiğimizde sadece 90 gün burada kalabileceğimizi, 90 günün sonunda bizi şutlayacaklarını söylediler. Erasmus koordinatörümüzle konuştuk.Romanya çok özel (!?) bir ülke olduğu için diğer Avrupa ülkelerinden farklı bir uygulaması varmış.Yeşil pasaportlu da olsan illa vize istiyorlarmuş. Şimdi ben bişey derim de..Tövbe tövbe Afedersin kardeş de sen önce vatandaşlarına tuvaletten çıktıktan sonra ellerini yıkamayı öğret ! Biraz temizlik,suya sabuna dokunmayı öğret. Duşlarına duş perdesi takmayı öğret.İnsanlar hayvan gibi kulvarlara girip yiğidin malı meydanda halinde temizlenmeye çalışmasın. Hep vatandaşların böyle olsun sonra da ben Avrupa birliğine üyeyim diye artistlik yap !


Yeşil pasaportumuz var diye seviniyorduk.Elin memleketinde düştüğümüz durumlara bak.Daha önceden bilseydik kendi memleketimizde ne güzel gider paşa paşa vizemizi alırdık.Şimdi Budapeşte'ye gitmemiz ve vize almamız gerekecek.Vize kaç günde çıkar Allah bilir.Vizeyi verene kadar pasaportları da vermiyorlarmış.Bakalım ne bok yiyeceğiz ? Bizim Erasmus hocamız durumu sanırım bilmiyormuş.Çünkü bize böyle bir şey söylemedi.Sadece oturma izni yeterli demişti.Şimdi ise vize istediklerini öğreniyoruz.Oradea'nın Erasmus koordinatörü neden böyle bir şey olduğunu bize söylemedi ?Buraya bir sürü erasmus öğrencisi geliyor ilk kez yeşil pasafprtla gelen biz değiliz ya !Neden bizim zor durumda kalmamamız için bizi bilgilendirmedi anlamıyorum.Gavur ellerde harbiden çok zor durumda kaldık.Bildiğim boku yedik.Bakalım ne halt edeceğiz ?



Hiç yorum yok:

Yorum Gönder