21 Şubat 2013 Perşembe

Oradea'da ilk gün

Tren yolculuğumuz çok şükür son buldu.Ve çok şükür ki o konserve kutusundan tek parça halinde çıkabildik.Romanya'da tren yolculuğu yapacakların DİKKATİNE !! Sakın biz öğrenciyiz uygun olsun diye ekonomik sınıfı seçmeyin!!! Ekonomik sınıf tek kelime ile berbattı.Kompartıman küçücük ve 8 kişilikti.Bizde 6 kişi ama eşyaları 12 kişiliktik. Eşyaları zorla bir yerlere sıkıştırdık.Elimizi yüzümüzü yıkayıp rahatlayalım diye tuvalete gittik ancak tuvalet berbattı.Kokuya dayanamadık ve çıktık.Tren nedenini anlamadığım bir şekilde kapıları açık gidiyordu.Yolculuk yaklaşık 13 saat sürdü.Nihayet bittiğinde acayip sevindim:) Taksi tuttuk ve Üniversitatea din Oradea'ya geldik.Valizlerimizi okulun içine taşıdık ve Erasmus hocasını beklemeye başladık.
Saat 09.00'da hoca nihayet geldi ve odasına geçtik.Bize şehrin haritasını verdi.Bizi yurda yerleştirdi.Ordada yine ayak üstü bir belge doldurduk.Ulan ne belgelermiş doldur doldur bitmedi.Yetti artık umarım bir daha belge doldurmam:)

Yurda eşyalarımızı bıraktık ve kaldığımız katı gezdik.Mutfak ortaktı ve içeride pek bir şey yoktu.Yine de birkaç ocak bir buzdolabı olmasına sevindik.Sonra banyoya geçtik.Aaa o da ne? Duşlar kabin kabin yapılmış ancak duş perdesi yok !?! Daha önceden burada Erasmus öğrencisi olan arkadaşın söylediği ve benim yok artık diyerek inanamadığım şey doğruymuş. Duş epey bir sorun çıkardı ancak çözümü buldum.En büyük boy siyah çöp poşetlerinden aldım ve 2 tanesiyle güzel bir duş perdesi yaptım.

Yurtta işimiz bitince çıktık ve biraz kaybolarak Real'e gittik.Yemek ve temizlik için biraz alışveriş yaptık.Zaten 2 gündür yoldayız doğru dürüst uyuyamadıkta alışveriş bana çoook uzun ve yorucu geldi.Ne kadar sürdü bilmiyorum ama benim hissettiğim bir asıl sürmüştür sanırım:)Alışverişten sonra yurda geldik.Odayı temizledik ve toparladık.Eşyalarımızı yerleştirdik ve yemek yaptık.İlk günün menüsü Tarhana çorbası ve makarna oldu.
Hep beraber yemek yedik.Yemekten sonra herkes bir yere dağıldı.Bende yeni yazı eklemek istedim.


KISACA ÖZETLERSEK ORADEA'DAKİ İLK İZLENİMİM
-Bükreş'ten daha güzel bir şehir:)))

ROMANYA'DAKİ İLK İZLENİMİM:
-Buraya gelmeden önce bir akrabam bana Bulgaristan gezisini anlatmıştı.''Oraya gidince Türkiye'nin n kadar büyük ve gelişmiş bir ülke olduğunu göreceksin.''demişti.Meğer aylar öncesinden benim ilk izlenimimin ne olacağını söylemiş.Bunun üzerine bir şey diyemiyorum.
Bazen değil ama çoğu zaman bir şeyin kıymetini kaybedince anlıyorsunuz.İki gündür yaşadıklarım bana bu sözün ne kadar doğru olduğunu hatırlattı.


Hiç yorum yok:

Yorum Gönder