22 Şubat 2013 Cuma

Romanya'nın Fethi :) (Fetih 2013)

Merhaba.Bugün Oradea'yı fethettik.Şimdi arkadaşlar oturuyoruz.Hep beraber yazı yazalım dedik veeee başlıyoruz :)

Sabah 10.00'da kalktık.O yorgunlukla öyle bir uyumuşum ki Eğer işimiz olmasa kalkmazdım :D Baktım kızlarda kalkmış mecburen bende kalktım :D İnternetten Oradea Üniversitesinde çalışan Ama Linda ile tanıştık.Ama bize çay ikram etti.Çok şaşırdık:) Çünkü buradaki insanlarda böyle incelikler yok.Ben açım diyorum kimse tınlamıyor.Bizde olsa ve ben açım desen ''Oooo gel yiğenim yemeğe gidelim.'' der ve bol bol yemek yedirir.Hatta doydum deyince ısrar eder biraz daha yedirirler.Üzerine çay-kahve söylerler.Burada öyle bir şey yok maalesef.Adamla konuşuyorsun kendi kahve içiyor ya da yemek yiyor ama ''Sen de yer misin?'' ya da ''Çay kahve içer misin?'' diye sormuyorlar.Bu çok garibimize gitti.Ama sorsak böyle yapmaları çok normal.Bu açıdan kültürlerimiz çok farklı. Ama'yı beklerken ofisindeki diğer çalışanlarla konuştuk.Türkçe birkaç kelime biliyorlar. Meğer ''Muhteşem Yüzyıl'' dizisini takip ediyorlarmış. Sülüman,Hürrem falan hep biliyorlar :))) Hatta adam Hürrem taklidi yapıp ''Sülüman bebek yok.'' falan dedi. Ama'nın gelmesiyle bir o adamla muhabbetimiz bitti:) Ama çok tatlı bir kız.Bize çok yardımcı oldu.Bize şehrin haritasını verdi ve bize çok çok sıcak davrandı.Ama bizi Oradea'da olan Türk çocuklarla tanıştırdı.Onlarla beraber Oradea'nın merkezine gitti.Para bozdurduk.Sonra yurda döndük.

Yurttaki kadın tutturdu sabah 13.30'da burada olun yoksa polis çağırırım falan dedi.Eşyalarımız falan orada sanki  kaçacağız hayret bir şey! Gittik yurt parasını verdik de kurtulduk.15 Günlük ücret ödedik(75 lei/39 tl civarı/).Zeynep'i zor tuttuk direkt kadına dalacaktı.Kadın gerçekten bizi çok sinir etti.Sonra arkadaşlarla toplandık ve merkeze gittik.Merkez Oradea Üniversitesinden yürüyerek 10 dakika sürüyor.Çarşıyı biraz gezdik. Oradea genel olarak ekonomik bir şehir.Çok uçuk fiyatlar olmaması bizi sevindirdi.Yolda Türkçe konuşurken iki adam bize seslendi ve ''Kardeş Türk müsünüz ?'' dedi.Onlarla tanıştık.İkisi de esnafmış.Biri kuyumcuydu ama diğerini hatırlamıyorum.Bize Türk lokantası önerdiler. ''La Turcu'' lokantasına gittik.Orada döner yedik.Mercimek çorbası içtik.Yemekler çok güzeldi.Fiyatları da çok uygundu(Döner=7 lei/3,5tl/ ,Mercimek çorbası=8 lei/4 tl/).Yemekten sonra çay ikram ediyorlarmış ve çay müessesedenmiş. Çok sevindim:))))) Sonra dışarı çıktık ve biraz kaybolarak gezmeye devam ettik.Burası çok küçük bir şehir.Sokakta birçok kez tanıdık yüzlerle karşılaştık.(Erasmus öğrencileri ya da burada yaşayan Türkler) Bir de Kırmızı şişme montlu bir adam vardı ikide bir karşımıza çıktı.Zaten gündüz feneri gibi ortalıkta dolaşıyorsun ikide bir karşımıza çıkma be adam.Yürüdük yürüdük yürüdükkkkkk epey bir dolaştık bugün.


Sonra Vodafone hat aldık kendimize.Kendi aramızda ve ailemizle konuşmak için Vodafone hat aldık. Hat 70 lei idi.100 dk yurt dışı ile konuşma,4500 dk Romanya içi konuşma,75 mb internet.Bugün ilk kez annemi aradım.Benim aradığımı duyunca çok şaşırdı ve çok sevindi.Biraz konuştuk hiç değilse iyi olduğumu duydu.Daha önce arayamamıştım ama vodafone'nun sitesinden ücretsiz mesaj göndermiştim.(Vodafone hat kullanıyorum.Netten vodafone Türkiye'ye üye oluyorsunuz.Günlük 10 sms netten gönderebiliyorsunuz.Hat almadan önce aileme haber vermek için bunu kullandım.) Gez gez yorulduk artık arkadaşlar Erasmus evinde kalıyordu onlara gittik.Muhabbet ettik.Bu gece parti varmış onlar oraya gitti.

Zeynep,Cihat,ben evde kaldık.Muhabbet ettik.Sonra benim canım kahve çekti.Hadi kahve yapalım dedim.Hep beraber mutfağa geçtik.Ben kupa ararken Zeynep ve Cihat kahve makinesi olduğunu fark ettiler.Benim için seferber oldular ve kahve makinesini çalıştırmaya çalıştılar.Başarılı olamasalar da çalışmaları taktir ediciydi.Tencerede suyu kaynattım ve kahvemizi yaptık:) Biraz daha muhabbet ettik ve benim aklıma yazı eklemek geldi.Hemen yazmaya başladım:)

Bugünlük de bu kadar :) Yarın görüşmek üzere:)

Hiç yorum yok:

Yorum Gönder