25 Nisan 2013 Perşembe

Erasmus Oradea Kalacak yer :)

Merhaba
Ne zamandır buradaki yurt olanaklarından bahsetmek istiyordum.Kısmet bugüneymiş:)
Buraya gelmeden önce aklıma takılan en büyük soru kalacak yer olmuştu. Erasmus hocamız sağolsun gelmeden önce burada okulun yurdunu ayarlamıştı.İlk iki hafta orada kaldım ama dayanmadım çıktım ama neden ?
1-)Yurt iki binadan oluşuyordu.Biri kızlar için diğeri de erkekler.Ama elini sallayan istediği saatte yurtta rahat rahat dolaşabiliyordu.Başka milletten bana ne deyip takmaya bilirsiniz ama cidden büyük sorun oluyor.Odalar dörder kişilik. Erasmus öğrencilerine yurdun en üst katını veriyorlar.Her katta ortak banyo ve tuvaletler var.Ayrıca bir de mutfak bulunuyor.En çok şaşırdığım banyo oldu bu yüzden ilk ona değiniyorum.Banyoda duş perdesi yok. Eee alırız dediğinizi duyar gibiyim:D evet siz alırsınız ama çoğunluk banyoda duş perdesi olup olmamasını takmıyor.Daha da yazmıyorum.Anladınız durumu :)
2-)Yurt gerçekten pisti.Özellikle tuvalet ve banyolar ciddi anlamda pisti.
3-) Odalar temizlenmiyordu.Oda temizliğini kendinin yapmanız gerekiyor.Bunun için katlarda bir süpürge var.(Süpürge dedim ama yanlış anlamayın.Pazarlarda satılan faraş'ın uzun saplı hali :D Zeynep'in deyimiyle Numbus 2013 :D )
4-)VSVS

Yurtta yapamadım ve ''Guest House''a geçtik.Burası büyük bir ev.İki kişilik odalar var.Ortak banyo,tuvalet ve mutfak var.Aylık 80 euro. Elektrik,su,internet dahil.(Yurt aylık 35 euroydu.) Çok şükür rahatım burada.Sıcak su problemi de olmuyor.

Rahat etmek cidden önemli.Bu yüzden gelmeden önce mutlaka kalacak yerleri araştırın.Ama mutlaka diğer seçenekleriniz de olsun.Yabancı bir ülkede yaşamaya alışmak cidden zor bir de kalacak yer işi ile uğraşmayın.

Bu arada yemek yapmayı bilmiyorsanız mutlaka öğrenmeye başladın.Yemek yapmak zor bir şey değildir sadece biraz okumak ve ilgi gerektirir:)

2 yorum:

  1. Bende gideceğim aşırı korktum o ne ya . Banyo allahım

    YanıtlaSil
  2. ''Guest House da kaldımdiye söyledin oraya nasıl ulaşabilirim bende oreada kalcam kalcak yerim yok senin kaldığın yerin web adrisini bana atar mısın

    YanıtlaSil